Deze blog is voor jou. Voor jou die zich regelmatig afgewezen voelt, niet creëert wat je werkelijk wilt, of merkt dat je manipulatief gedrag vertoont. Voor jou die telkens weer drama of toxische relaties lijkt aan te trekken, je eigen grenzen verliest en de verantwoordelijkheden van anderen op je schouders neemt. Voor jou die je eigen waarheid niet durft uit te dragen, je ingeperkt voelt en je kapot irriteert aan mensen die maar niet tot de kern komen.
De harde realiteit? Grote kans dat jouw unieke zielskwaliteit je valkuil is geworden omdat je deze momenteel op een destructieve manier inzet.
De valse veiligheid van de onderbuik
Jouw unieke zielskwaliteit is de grootste toegangspoort tot jouw levensenergie. Wanneer je hier optimaal naar leeft, stroomt alles: er is flow, synchroniciteit en je doet wat je wilt op een manier die bij jou past. Je intuïtie wijst je feilloos de weg. Je wéét het, en je lichaam weet het. Geen twijfel.
Maar we worden bijna allemaal geboren met scheurtjes en barstjes. Gedurende het leven probeer je die barsten te fixen, te negeren of je aan te passen. Totdat die barsten gapende wonden worden. Soms raakt een deel van jou zo geïnfecteerd met pijn dat je het verwijdert uit je systeem; je dissocieert. Het bestaat voor jou niet meer.
Op dat moment raak je mijlenver verwijderd van wie je werkelijk bent. Je gaat verdedigen, vluchten of verstoppen. De flow is weg. En dán neemt je onderbuikgevoel het over. Het schreeuwt: “Doe dit maar liever niet!” of “Ga die persoon uit de weg!”
Je zoekt bevestiging bij anderen: “Voel jij dit ook?” Als de ander ja zegt, voel je je gered. Je kopieert onbewust de dynamiek van de groep en verdwijnt in de massa, of je vlucht in je eigen gedachtenwereld. Maar let op: hoe meer je vanuit deze angstgestuurde onderbuik aansluiting zoekt, hoe vaster je de doorstroming van je levensenergie zet.
Vanuit onbalans is de onderbuik je allerslechtste raadgever.
Waarom je onderbuik géén intuïtie is
Hier zijn twee nuchtere redenen voor:
Je onderbuik reageert op trauma en triggers. In de onderste delen van je lichaam zit je basis verankerd. Bij onbalans is iedere trigger een brandalarm dat je lichaam op scherp zet. In plaats van te leren van het leven, zorgt dit alarm voor sensaties waar je het liefst voor wegloopt. Je onderdrukt het, of uit het via destructieve karmische patronen zoals roddelen, oordelen en vechten. Dat lucht tijdelijk op, maar schijn bedriegt. Vroeg of laat komt elk oordeel en elke minachting als een boemerang in je eigen leven terug in de vorm van machteloosheid, wanhoop of fysieke klachten.
Intuïtie zit hoger. Je onderbuik is niet je intuïtie. Je ware intuïtie is een innerlijk weten dat door je héle lichaam stroomt, maar dat wordt aangestuurd vanaf het hart naar boven. Dit weten heeft geen emotionele lading, geen overtuigingen, geen verklaring en geen groepsbevestiging nodig. Het is verbonden met pure liefde voor jezelf, het spreken van jouw waarheid en de verbinding met je hogere Zelf. Pas als deze stroom openstaat, wordt je onderbuik (je basis) mee omhoog gelift en voel je het diepe fundament dat je mag zijn wie je bent.
Voorbij de bullshit: Mijn eigen reis
Als transformatiecoach help ik je om de onbalans te doorbreken en je unieke zielskwaliteit weer te omarmen. Waarom ik dit kan? Omdat ik de weg ken:
Ik ben zelf een ster geweest in onbalans, in het muurvast zetten van mijn lichaam, gedachten en gevoelens.
Ik ben de rauwe confrontatie aangegaan met mijn eigen pijn, verdriet, oordelen en woede.
Ik ben het gesprek met mezelf aangegaan in plaats van te ontkennen, te negeren of te vluchten.
Ik heb gesproken met mijn overleving, mijn angsten, mijn innerlijke criticus, mijn schuld en mijn schaamte.
Ik accepteer dat ik zowel een slachtoffer als een dader ben geweest.
Ik ben degene die niets en niemand opgeeft—inclusief mezelf.
Ik ben degene die op niets en niemand meer afgeeft—inclusief mezelf.
Ik ben de Master of my dissociation.
En daarom luister ik nu naar wat écht goed is voor mij.
Het leven reikt je continu nieuwe triggers aan. Die triggers zijn nooit de oorzaak van jouw pijn; de oorzaak zit in hoe jouw denken en emoties daarop reageren. Ben jij klaar om uit je comfortzone te stappen, de onbalans te doorbreken en de dans van jouw leven weer te verkennen?
Vandaag kies jij, morgen ben jij...
Zet jezelf weer op de eerste plaats. Maak direct een afspraak voor een doorbraaksessie via www.diyavision.nl.
Hartelijke diyagroet,
Ushadevie Dhanni Bachoe
Breakthrough Coach & Gids naar een gezond & veilig fundament
Diyavision Action by Choice & Familiepijn.nl

Als gids in persoonlijke transformatie en energetische processen begeleidt Ushadevie bij het diepgaand doorvoelen en loslaten van blokkades. Met een scherp oog voor de wijsheid van het lichaam en de kracht van bewustwording, helpt zij je laag voor laag de weg terug te vinden naar je eigen authentieke kern.

0 Reacties